Spakväll!<3//lizette

Hej!Nu har man typ kommit hem från en underbar kväll med klassen på ett underbart spa också.Tack Lovisa för jag fick komma,det var jätte kul!
Först hälsades vi varmt välkomna med en god dricka och sedan öppnade Lovisa sina "värdinna"gåvor och paket,av mig fick hon en choklad ;DAv Oskar fick hon en STOR korg med massor gosaker i,blandannat en trisslott där Lovisa vann 50 kr på,aa det räckte tyvärr inte till en klassresa men det är vell bättre än inget?
Där efter blev det lite fotande och lite "husesyn" om man nu ska kalla det så,alla fick se de olika massagerummen och fotvårdsrummen och alla behandlingsrum,M.M,faktiskt kul att se hur det såg ut.Sedan var det dags för ombyte till bikini och sen slängde man sig i den varma poolen (31 grader var det om högst tror jag,32 kanske)Jätte skönt verkligen!Först simmade vi lite och körde lite ta och samma lek fast med annat namn "hajen",sedan var det också dags för vattengymnastik då värdinnan Lovisa var "ledare".Det var faktiskt riktigt kul,roliga rörelser med mycket skvätt och skratt;D
Därefter blev det mer fritt badande och godisätande,vi bastade också och pratade om alla våra minnen som vi har haft ända sen FSK till 6:an,och hur sorgligt det kommer bli att alla ska spritlas:"(Man kommer nog sakna allt på något konstigt sätt,när man kommer upp i vifolka alltså.
ja,ja..fortsätter med spa:t!
Efter badet med mycket fotande,skratt,lekar och vattenbombar och skvätt skulle vi ducha av oss lite och vi använde oss av jätte godluktade krämer och andra duchkrämer,sen var det en liten söt hårtork där med som tyvärr var lite för liten för mitt tjocka hår!
Sedan drog jag på lite maskara och gick ut till "soffrummet"(kallade dä det),utanför höll Lovisas mamma (Anna) som jobbat på spat,hon höll på att sminka Malin då,det var en stor kö så jag orkade inte ställa mig så jag gick in och tog en god fralla med ost,skinka och gurka med ett glas dricka till.Satte mig i soffan mellan Oskar och fille.S och även på denna "fikastund" blev det mycket skratt och foton(y)
Jag testade Ebbas systemkamera och tog några bilder på allt och alla ;P
Jag blir lite galen när jag håller i en kamera,FOTA,FOTA,FOTA,kommer upp i huvudet och ingen häjdar mig.
Efter fikat och "kvällsmackorna" var det dags för en rolig tipspromenad.Det var tex. sånna här frågor: "Vem av följande har störst mun" och då var alternativen:
Lizette (jag),Malin eller Filip.S!
Och en annan var "vem av dessa kan stå i 90-grader längst" det var mellan mig,Oskar och Evelina.
När tävlingen va vem som hade störst mun skulle man se vem som fick in mest "marsmalows" i munnen,Malin kunde inte va med,hon fick inte äta godis så det stog mellan Filip.S och mig.Jag tror Filip fick in 6-7(jag räkna inte)men eftersom jag fick in 8 (tror jag) och jag vann så borde la han fått in 6 kanske (?)Aja,jag vann iallfall,jag hade den största munnenxD
Senare var det dags för tävlingen "90-grader"det stog somsagt va mellan Eve,Oskar och mig.
Först hittade vi en vägg och Lovisa startade oss och vi började,jag tyckte det började göra ont direkt :/
alla stog ganska länge men tillsist gav Eve upp och då blev jag lite lättad,men Oskar gjorde allt för att inte bli slagen av en tjej -_-!Och efter ganska länge skalade båda Oskars och mina ben.Jag kände knappt benen och jag tänkte bara på smärta och att jag skulle va kvar!
Ge inte upp!Ge inte upp!Ge inte upp!
Hördes det i huvudet!men jag hade ingen stor hejarklack och alla bara:
-Oskar du orkar !
Och sen hörde jag någon/några Lizan fuskar..och jag öppna ögonen..och jag kunde hitta hitta några fel..jag satt i 90-grader,isåfall var det min motståndare som fuska..aja,och eftersom jag är en sån tävlingsmänniska så blev jag redigt lätt arg när jag hör "du fuskar"!
Jag tror fick fram:
-Holl käften,men ganska otydligt eftersom jag hade jätte ont och jag ville inte ge upp.Men sedan gled jag av att jag tappa greppet av väggen eller vad det var,och jag blev så förbannad och jag hade så himla ont efteråt..!
Kan känna svagt fortfarande...
Aja,det var kul iallafall men jag skulle vilja göra om det och sätta mig i rätt ställning så jag inte glider,annars hade jag ju orkat..:(

Iallafall hela tipspromenaden vanns av Malin,hon vann en stor påse chips,GRATTIS!
Blev la lite sur att jag bara fick 3/6 rätt men aja,det ät livet,antar jag...

Efter tipspromenaden började kvällen gå mot sitt slut,föräldrarna började rulla in och snart kom också min pappa.Vi/Jag kramade om alla och Mariam och Oskar följde med ut i pappas bil och då körde vi hem.I bilen pratade vi om hur sorgligt det skulle bli på skolavslutningen blandannat.
Sedan när jag kom hem så tog jag lite,lite chips,messade med älsklingen,packade kläder till matchen imorgon (då jag ska stå,har typ inte stått sen förra sommaren på bullerby.)
Och nu ligger jag i sängen och skriver,ska sova,matchen är la ganska tidig!vi kör mot Zeros! kom igen Tjejer vi tar dom!

Tack igen Lovisa och alla andra för ni uppfyllde min bästa kväll på väldigt länge..!vi rockar klassen (y)

Puss och kram alla läsare om ni vill ha mer detaljer än vad jag skrev ny kommentera då och skriv vad du mer vill få reda på om kvällen!
Puss och kram!
Ses imorgon,Godnatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0