Dagen på omberg /lizette<3

Hej hej,nu bara,derekt ska jag berätta om skolresan (som vi hade idag,på Omberg).Först samlades vi på skolgården i våra temagrupper,och sedan åkte vi buss till "Alvastra kloster" och som gruppledare tog jag kommandot och visade runt i klostret,vi hittade två mysiga "rum" och sen så kolla vi vad alla rummen hade varit förr i tiden och så.Bla arbetsrum,sovrum,"kapitelsal?",vad nu DET är.
När vi hade varit vid klostret så åkte vi till typ en plats på omberg där det fanns bänkar och bussparkeringar,gräsplätt,två stora träd (där vi la väskorna,för vi skulle på vandring.)Grupp efter grupp fick gå iväg,och min grupp som var 14 var en av dom sista.Vi fick igenom en "portal" där det stog "vandringsled" på.Där började vandringen och vi skulle leta efter skyltar där det stog "stopp" på och där stog det olika uppdrag man skulle göra.Bla.så skulle man följa ett rep och då kom man till ett grävlingsbo och vi såg en grävling fast jag tror den sov.Målet va att komma upp på hjässan och alla tjata om att dom ville se Vättern!Fast det är såklart,dom små barnen med deras små ben orkar inte lika mycket som alla andra så man fick höra en del klagande osv.Men aja,jag överlevde!Vägen upp till själva hjässan (den sista stigen) var den jobbigaste tyckte jag men GUD vad fint det var när man väl kom upp.Man såg Vättern åt ena hållet och tåkern åt andra och så skulle vi gå upp i tornet också och svara på den sista frågan.Sen kolla vi lite till innan vi gick ner från hjässan och åt lunch.Det var nedförsbacke så lite mindre klagande var det från alla håll men givetvis vill alla springa i för väg hela tiden endå.När vi kom ner till lunchplatsen var nog alla glada att vandringen var slut (trodde dom iallafall)men nej efter lunch när vi hade solat lite så var det dags för sista vandringsbiten och det var längre än jag trodde,först gick vi in och kollade i en "kolkoja" den var riktigt mysig!^^
Sedan så fortsatte vi och gick längs med en Bäck.Men till sist efter svett och trötta ben var vi framme och tillbaka till våra väskor och träden och dä ni vet.Vi fick vänta där typ en halvtimme innan bussarna kom och då åkte vi och kollade på rökstenen och sen åkte vi till skolan och alla åkte hem.
Det var en rolig,jobbig och varm dag.

När jag kom hem tig jag yoghurt,packade upp och sedan packade ner kläder till träningen och sen klädde jag om till "sol-kläder" och la mig och sola ute.
Nu ska jag åka på träning,HEJDÅ!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0